"Woar kiek'n ie noar boswachter"


Hallo hoppers,

Ik stond daar te kijken naar de spotvogel, komt er een klain kereltje op klompen aan. "Woar kiek'n ie noar boswachter". Ik zeg "doar zit ain spotvogel. Hij kijkt mij een beetje ongelovig aan en geloofd mij niet, eigenlijk vindt hij het een slechte grap. "kiek moar ais deur dizze lenze" zeg ik tegen hem. "Moj hier deur hen kiek'n", zegt hij en hij teurt door mijn telescoop. "wat ja ain nuver dinkie, en wat een mooi rood bekkie, brud'n dei ook in nustkast'n". Nee, zeg ik " allennig in het bos, vlak bie dien huus, da's toch mooi, of niet dan" . Kereltje is verbaast, "ik heb nog nooit, zulk ain vogeltje zain, dat zak mien vrouw ais eem vertell'n", dak op mien olle dag dit nog zain kan, bedankt boswachter ik goa noar huus, nattuur is toch mooi nait". Tja............

Groeten Nico de Vries


Reacties

Anoniem zei…
En zo ist moar net!!

Populaire posts