Ooievaars doen Stadskanaal aan




21 juni 2008.
Tring, tring... m'n mobiele telefoon gaat. Het is mijn broer. “Ja, ik moet je wel bellen”: Hier lopen drie ooievaars rond !! “Ze lopen steeds bij een trekker, die nu aan het maaien is”. “Ben je in de buurt, dan snel langskomen!” (Hij weet dat als hij niet gebeld had, hij door mij onterfd wordt ! ) Dus, snel mijn fotospullen gepakt en snel naar Stadskanaal noord. Ik heb geluk en ze lopen er nog: drie in totaal. Ze lopen onverstoorbaar naast de maaiende trekker. Op een gegeven ogenblik, gaan ze toch alledrie op de wieken. Gek genoeg worden ze het luchtruim uitgejaagd door een paartje scholekster. Ze zitten de ooievaars echt op de huid, wat een dappere vogels! Maar onverstoorbaar maken ze hoogte op de thermiek, en verdwijnen na enkele rondjes richting oost. Diezelfde dag ziet ook Mark nog een ooievaar bij de Veenhuizerstukken. Mogelijk één van deze?
Wim B

Reacties

Populaire posts