Vakantie in Twente en dode Appelvink

Net terug van een weekje in Twente maak ik even tijd voor mijn eerste stukje op dit forum.

Aan de oevers van het riviertje de Dinkel verbleven we een weekje op de fraaie natuurcamping Olde Kottink. Een medecampeerder bleek een natuurfotograaf te zijn (vooral vogels en insekten). Op de camping zelf had hij een voederplankje gemaakt en kon hij vanuit de voortent de vogels "schieten", o.a. vink, koolmees, groenling en boomklever. In de omgeving waren verder o.a. kleine bonte specht, Grote Bonte Specht, Groene Specht en Ijsvogeltjes te bewonderen.

Voordat we op vakantie gingen troffen we bij kennissen in Stadskanaal een dode vrouwtje Appelvink bij de voordeur aan, vermoedelijk een raamslachtoffer.


Zodra ik weer wat beleef b.v. tijdens mijn wandelingen in het Vledderbos, zal ik weer een stukje plaatsen.
Met vriendelijke groet,

Martin B.C. (Glanskop)


Reacties

Populaire posts