Ongenode gasten en heel veel AU!!!!!

Afgelopen vrijdag even een bezoek gebracht aan onze vogeltrek post Zuidveld. Hier staat ons keetje en die wilde ik eigenlijk een beetje schoonmaken voor het komend tel seizoen. Van het schoonmaken is niets gekomen want toen ik de deur open deed werd ik tot mijn grote schrik aangevallen door een club woeste hoornaren. Deze hadden op de binnenkant van de deur een joekel van een nest gemaakt. Toen ik de deur opendeed vernielde ik in mijn onschuld hun nest en dat vonden ze niet leuk. Gevolg van deze actie, een vluchtende boswachter met een zooitje woeste hoornaren achter zich aan. Als ik toen meegedaan had aan de kwalificatie 100 meter sprint voor de Olympische spelen was ik ongetwijfeld uitgezonden en zat ik nu in Peking. Ondanks deze woeste sprint van mij over de hei ben ik toch 3 maal gestoken tussen mijn ogen vlak boven mijn neus. Ik kan jullie verzekeren dat dit geen leuk gevoel is. De rest van de dag ben ik maar in de ziektewet gegaan. Het beroep boswachter is soms niet zonder risico dat heb ik nu weer eens aan den lijve ondervonden. Inmiddels is het nest wel verwijderd. Ondanks dat de hoornaar een nuttig beest is moeten ze toch maar een andere plek opzoeken want dit werd te link. Er zullen nog wel wat kwaaie types rondhangen bij de keet maar door het slechte weer van de afgelopen dagen zullen ook zij wel een andere plek opgezocht hebben.

Beste tellers. Vanaf morgen, 23juli wil ik weer beginnen met tellen. Als er mensen zijn die mee willen doen, bel mij even. Altijd gezellig als er meerdere mensen staan. In principe op de woensdag en zaterdagmorgen.
Ik zie jullie.

Nico (de Hop)

Reacties

Populaire posts